25 Nisan 2008 Cuma

Dini dogru anlamak, uygun kisi olmak

Oglum,

bu yaziyi sana yazarken ellerim titriyor. Senden tek dilegim ayaklari yere basan, insanlari incitmeyecek ama seni de guclu kilacak akilli isler yapman. hayatinla ilgili secimleri yaparken aklini ve mantigini yureginin icten gelen sesiyle birlikte dinlemen. Din dogru adam olmani ogutler bunu asla unutma. adil, mantikli ve caliskan olmani vs. bu yaziyi neden mi yaziyorum? cok basit. erkek egemen bir toplumda yasamanin bedelini degisik boyutlarda genelde biz kadinlar aci cekerek, ozgurluklerimiz kisitlanarak yasiyoruz. kimi zaman eslerimiz, kimi zaman calisma toplumunda fazlaca yer alan erkek bireyler, kimi zaman babalarimiz kimi zamanda ogullarimiz seklinde yansimalar halinde yasiyoruz. senden ana olarak tek ricam;

bugun gazete/tv de cikan tekbir giyim'in sahibi gibi biyik alti gulumseme ile benim 3 esim var, ucude benim esim, bu bana dinin verdigi ozgurluk, benim param buna yetiyor tarzinda bir insan olma (bknz. balcicek pamir soz sizde programi, kendisinin de hala neden benim param cok olsa 3 erkegi esim olarak alip bakabilir miyim sizce sorusunu sormadigini merak etmekteyim?)

etrafta gordugumuz ornekler gibi ne haris ol, ne cok hirsli. kimsenin malinda gozun olmasin, ne yaparsan kendi bileginin gucu ile yap ve kendine her zaman inan. calistigin surece ve dogru adam oldugun surece kismetde, bollukta, sansta senin olacaktir.

yuregin temiz olsun, guzel dusun guzele inan, tum guzel seyler senin olsun

aile kurmaya hazir oldugunda aile kurabilecegin insani cok tanimamis olacaksin, o yuzden isteklerini ve taleplerini zamana yay. karsindakinin kendi esin oldugunu, mustakbel cocuklarinin annesi oldugunu unutma. aile babasi olabilmeyi basarmak emek ve fedakarlik ister. ayni fedakarligi ustlenecek ve ailenin temel diregi olabilmeyi isteyecek bir kadinla hayatini birlestir.

cocuklarinla anne kadar ilgilenmen gerektigini unutma.

basinda ne olursa olsun, bizim ailen olarak elimizden geldigince, gucumuz yettigince senin arkandaki yegane destek oldugumuzu ruhunun derinliklerinde sakla. sana gizliden gizliye guc verecektir. ama bu guven asla senin bizden daha iyi basarabilecegin seyler icin ket vurucu olmasin.

bence sen kendi halinde, etliye sutluye karismayan ancak kendisi ile ilgili konularda merakli, arastirici ve kisilerle hemen arkadaslik kurabilen eglenceli bir insan olacaksin. bu annelik ic gudusu ile benim tahminim. umarim sen benim tahminlerimden de iyi bir insan olursun. seni cok seviyorum

Locations of visitors to this page Who links to me?